Oculista.nl – Kleurlenzen Kopen?

Solotica jaarlenzen op sterkte nu tijdelijk met €10 korting!
Solotica jaarlenzen op sterkte nu €10 korting!
Solotica jaarlenzen op sterkte nu tijdelijk met 15% korting!
Valentijnsactie - 10% korting
Koning Willem is jarig 15% korting op Solotica Jaarlenzen
FAQ 2019-02-24T18:58:02+00:00
Frequently Asked Questions
LIJST MET ALLE ANTWOORDEN OP DE MEEST GESTELDE VRAGEN

Algemene vragen

Alle verschillende merken maken gebruik van verschillende levensduren.

Adore | 3 maanden*

Bella | 3 maanden*

Solotica Monthly | 1 maand*

Solotica | 12 maanden*

*Deze termijnen gelden alleen wanneer de lenzen correct en hygiënisch worden onderhouden.

Wanneer de lenzen worden uit gedaan is het nodig om deze hygiënisch en goed te bewaren. Dit kan in de daarvoor bestemde contactlens doosjes. Belangrijk is dat het doosje altijd schoon wordt gehouden en dat er voldoende lenzenvloeistof wordt gebruikt bij het bewaren van de lenzen.

Wij adviseren om gebruik te maken van een multi-purpose lenzenvloeistof bestemd voor zachte lenzen.

Het is niet verstandig om met lenzen in te gaan slapen, alhoewel de hedendaagse lenzen gemaakt zijn van materialen die veel zuurstof doorlaten. Als u toch per ongeluk met de lenzen in hebt geslapen, bevochtig dan eerst uw ogen met een daarvoor geschikte vloeistof in ruime hoeveelheid, voordat u de lenzen uit doet.

Het is mogelijk om met uw lenzen in te zwemmen, maar er is een grote risico dat u uw lenzen in het water verliest. Overigens kunnen er in het zwemwater bacteriën aanwezig zijn die schadelijk kunnen zijn voor uw ogen.

Dit is mogelijk, alleen hebben wij geen kleurlenzen op sterkte op voorraad. Hierbij werken wij met een pre-orders systeem die enige tijd online staat op onze website. Hierna worden de lenze speciaal voor jou besteld en direct bij je geleverd. De levertijd bedraagt 2 weken.

 Stuur je naam + e-mail naar subscribe@oculista.nl en wij houden je op de hoogte!

*Afhankelijk van omstandigheden kan dit eventueel een aantal dagen afwijken, wij gaan hier echter niet van uit en zullen je altijd informeren in geval van vertraging. 

Bij alle bestellingen die de consument via Oculista doet, gelden de algemene voorwaarden zoals gepubliceerd op de website van Oculista. Dit betekent voor zowel bestellingen via de website www.oculista.nl als via alle Social Media kanalen. Middels het plaatsen van een bestelling gaat de consument akkoord met deze algemene voorwaarden.

> Klik hier voor de algemene voorwaarden

Via onze webshop betaal je online via verschillende betaalmethoden zoals iDEAL, Bancontact en SOFORT banking. Oculista Color Lenses werkt samen met (stichting) Mollie voor de betalingen. Je betaling wordt dan ook afgeschreven door Mollie, dit betekent dat er bij de bankafschriften op Mollie zult zien staan, maak je geen zorgen, dit klopt!

Vragen over de verzending

Recent hebben we onze verzend mogelijkheden uitgebreid. Omdat iedere klant voor ons speciaal is, streven we ernaar om alle klanten iets te bieden wat bij hen past.

Klik hier om alle verzendopties in detail te lezen. 

  • Brievenbuspakje+   –   voor 20:00 besteld morgen* in huis
  • Pakket post   –   voor 22:30 besteld morgen* in huis
  • Pakket verzekerd   –   voor 22:30 besteld morgen* in huis
  • Spoedpakket   –   voor 22:30 besteld morgen* voor 12:00 in huis
  • Afhalen   –   Direct gratis afhalen op onze afhaalpunt in Ridderkerk
    • Let op: Enkel mogelijk voor artikelen op voorraad

*Volgende werkdag geleverd

De kosten voor verzending verschillen per land waar de bestelling naartoe wordt verzonden. Voor de meest actuele waardes adviseren wij om altijd op de “checkout” pagina te informeren en te lezen op onze verzendopties pagina om alles in detail te lezen. 

  • Brievenbuspakje+   –   €2,99
  • Pakket post   –   €4,99
  • Pakket verzekerd   –   €6,49
  • Spoedpakket   –   €14,99
  • Afhalen   –   Gratis

Maak foto’s van de voor- en achterzijde van de verpakking en van de beschadigde inhoud. Bewaar de verpakking en inhoud goed, in het geval voor gebruik als bewijs. Indien de beschadiging een gevolg is van productiefout, dan zal Oculista proberen om dit voor u op te lossen via de fabrikant. Echter, staat Oculista hier niet garant voor.

Let op:  Indien schade aan het pakket binnen 3 dagen melden aan Oculista via een mail naar info@oculista.nl

Oculista is verder niet verantwoordelijk voor de werkzaamheden van PostNL. Hieronder vallen beschadigingen die onderweg eventueel kunnen optreden. Op het moment dat Oculista kan aantonen dat het pakketje is afgeleverd bij PostNL middels een betalingsbewijs en/of foto’s van het pakketje, dan vervalt de verantwoordelijkheid van Oculista.

Wij van Oculista doen ons uiterst best om uw pakketjes op tijd en juist af te leveren. In dit kader werken wij dan ook samen met PostNL. Onverhoopt kan het toch zo zijn dat het pakketje onderweg, onder verantwoordelijkheid van PostNL zoek kan raken. Mocht dit gebeuren dan is Oculista niet verantwoordelijk op het moment dat het verzendbewijs kan worden aangetoond aan de besteller.

Uiteraard zullen we ons volkomen best voor u doen om het verloren pakketje alsnog op te sporen. Dit vanuit onze service gedachte, u kunt hier echter geen beroep op doen.

Dit zijn al onze verzendopties samen met de gehanteerde levertijden**.

Klik hier om alle verzendopties in detail te lezen. 

  • Brievenbuspakje+   –   voor 20:00 besteld morgen* in huis 
  • Pakket post   –   voor 22:30 besteld morgen* in huis
  • Pakket verzekerd   –   voor 22:30 besteld morgen* in huis
  • Spoedpakket   –   voor 22:30 besteld morgen* voor 12:00 in huis
  • Afhalen   –   Direct gratis afhalen op onze afhaalpunt in Ridderkerk
    • Let op: Enkel mogelijk voor artikelen op voorraad

Heb je een verkeerd artikel ontvangen of heb je een klacht over een artikel? Dan mogen alle artikelen verzegeld en in originele staat teruggestuurd worden naar onze retouradres in Rotterdam. Bijkomende verzendkosten zijn op kosten van de klant.

*Volgende werkdag geleverd

**Levertijden zouden eventueel langer kunnen duren afhankelijk van de drukte bij PostNL.

Producten die we niet direct op voorraad hebben, kunnen een afwijkende levertijd hebben tussen 2 tot 4 weken.

Vanaf heden heeft Oculista.nl een afhaalpunt in Ridderkerk waar iedereen zijn/haar bestelling per direct kan afhalen.

De volgende punten gelden voor het afhalen van bestellingen:

  • Afhalen kan direct na het plaatsen van je bestelling.
  • Iedere werkdag mogelijk tussen 14:00 en 19:00 uur.
  • Afspraak maken is niet nodig.
  • Direct afhalen geldt enkel voor artikelen op voorraad.

Adres afhaalpunt: Florijnstraat 4E, 2988 CL Ridderkerk.

Let op: Dit is géén verkooppunt. Afhalen enkel mogelijk na het plaatsen van je bestelling via Oculista.nl

Heb je binnenkort een bruiloftfeestje of iets anders belangrijks en heb jij met spoed lenzen nodig en wil je je pakketje zo snel mogelijk in huis hebben?

Wij doen er alles voor om onze klanten zo goed mogelijk te kunnen helpen, hierdoor bieden wij ook een spoed verzendservice aan! Ook wel de “Spoedpakket <12:00” genoemd.

De volgende punten gelden voor deze verzendoptie:

  • Voor 22:30 uur besteld, volgende werkdag vòòr 12:00 uur geleverd.
  • Verzekerd tot €500 bij verlies of beschadiging.
  • Volg uw pakje met Track & Trace.
  • Beter volgbaar, meer scanmomenten vergeleken met Brievenbuspakje+
  • Handtekening vereist voor ontvangst

Vragen bij het gebruik van de lenzen

ADVIES: Verwijder de lenzen uit het oog en maak ze schoon met lenzenvloeistof. Wanneer roodheid en pijnlijke irritatie zich voortzet na het schoonmaken zoals hierboven is genoemd zal je de lenzen moeten vervangen. In het geval dat de symptomen aanhouden zelfs na het vervangen van de lenzen met een nieuwe paar adviseren wij om een medisch specialist te raadplegen. Dit zou wellicht kunnen betekenen dat u allergisch bent voor het materiaal van de lens.

Verwijder de lenzen uit het oog en controleer of u ze op de correcte wijze draagt. Afbeelding 1, de V-vorm, geeft de onjuiste vorm weer terwijl afbeelding 2, de U-vorm, de juiste vorm weergeeft.

Wees er zeker van dat de lenzen op een correcte wijze* schoon zijn gemaakt en dat je altijd voor het inbrengen of eruit halen van de lenzen je handen eerst goed schoon heb gemaakt.

*LET OP; Gebruik alleen lenzenvloeistof tijdens het schoonmaken van de lenzen, geen water!